dopocutia.sk

20.04.2015

Aj tento týždeň pokračujeme v sérii rozhovorov s vydavateľmi audiokníh. Dnes na naše otázky odpovedá pani Martina Čuhajová z vydavateľstva Lumeni, ktoré sa zameriava na vydávanie audikníh pre osobný rozvoj. V odpovediach spomína na ich najkontroverznejší titul, na tituly a autorov, ktorých má najradšej a neopomína ani slovenských poslucháčov, pričom si však s nadhľadom uvedomuje, že „nikdy není na světe člověk ten, aby se zalíbil lidem všem“…

Čo bolo impulzom k tomu, že ste sa rozhodli vydávať audioknihy?
Audioknihy jsme začali vydávat, protože jsme chtěli začít podnikat a hledali jsme zajímavou oblast s možností dlouhodobého růstu. V roce 2011/2012 na českém trhu neexistovali audioknihy pro osobní rozvoj v češtině, proto jsme využili této „díry na trhu,“ kterou v dnešní době člověk velmi těžko nachází.

Spomeniete si ešte na prvú audioknihu, ktorá sa vám dostala do rúk a prvú, ktorú ste vydali?
První audiokniha, kterou jsem si poslechla byla Alchymista od Paula Coelha. Naší první audioknihou byla Moc přítomného okamžiku od Eckharta Tolleho.

 

Aký žáner je vám najbližší?
Mám ráda audioknihy pro osobní a duševní rozvoj, občas si vyberu i některé tituly z beletrie.

Ktorá audiokniha je vaša najobľúbenejšia?
Mám velmi ráda audioknihu Můj život – muž, který zachránil značku Aston Martin od Harryho Pollaka, jelikož se jedná o jediněčný příběh neobyčejného muže, se kterým jsme měli tu čest se osobně setkat. Je neuvěřitelní, že ještě ve svých 98 letech pravidelně jezdí ze Švýcarska do Prahy přednášet na Ekonomickou fakultu.

 

Aký žáner je najobľúbenejší u vašich poslucháčov?
Nejoblíbenější audioknihou našich posluchačů je Jak prokouknout druhé lidi (Příručka bývalého agenta FBI) od Joe Navarra. Tato audiokniha je velmi kvalitním průvodcem neverbální komunikace.

 

Existuje titul, na ktorého realizáciu ste nemali veľkú chuť a nakoniec vás prekvapil záujem poslucháčov?
Velmi jsme zvažovali vydání audioknihy Myslete na velké cíle a dobře se bavte v obchodě i životě od Donalda Trumpa, protože autor je docela kontroverzní osobou (polovina lidí ho obdivuje a druhá polovina zase „zatracuje“). Myšlenky uvedené v této audioknize jsou však velmi zajímavé a přínosné pro každého :o)

 

Realizácia ktorej audioknihy bola najnáročnejšia?
Nejnáročnější bylo natočit audioknihu 7 návyků skutečně efektivních lidí od Stephena Coveyho, protože obsahovala spoustu cizích jmen a výrazů, ale natočení stálo určitě za to.

Je ťažké nájsť „správny hlas“ pre načítanie tej ktorej audioknihy?
Většinou si vybíráme z pěti různých hlasů herců a hereček, dle námi předem definovaných kritérií týkajících se pohlaví, věku a typu přednesu. Takže máme velmi konkrétní představu a tu se nám daří naplnit.

Ako reagujú vybraní herci na ponuku načítať audioknihu?
Jsou rádi, když je oslovíme oheldně natáčení.

Sledujete, čo vydáva konkurencia a počúvate ich knihy?
Sledujeme jaké audioknihy jsou na trhu vydáváné i některé zajímavé posloucháme.

Ak počúvate konkurenčné audioknihy, hovoríte si často, že „tak toto by som urobil inak“?
Ano, věříme, že platí, že „nikdy není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem.“

Máte nejaký tajný sen, titul, ktorý by ste chceli na poli audiokníh realizovať?
Chtěli bychom, aby si lidé mohli u většiny nových titulů vybrat formát knihy, který jim bude vyhovovat dle jejich momentální potřeby – ať už je to klasická papírová verze, audiokniha či e-kniha.

Akú budúcnosť predpovedáte audioknihám?
Věříme, že stále více lidí objeví kouzlo audioknih a vzpomene si na své dětství, kdy jim rodiče předčítali pohádky nebo je v neděli po obědě poslouchali v rádiu.

Máte reakcie od slovenských poslucháčov? Aké sú?
Máme hodně slovenských zákazníků, a i ti oceňují možnost poslouchat načtené knihy v autě nebo třeba doma v křesle. Slovenští zákazníci by ocenili, kdybychom natáčeli audioknihy ve slovenštině. Vzhledem k vysokým pořizovacím nákladům spojeným s nákupem autorských práv, (které jsou až čtyřnásobně vysoké oproti klasickým papírovým knihám) a nákladům na natočení audioknih to zatím, bohužel, nechystáme.

Na aké tituly sa môžu tešiť poslucháči tento rok?
Největším trhákem letošníku roku bude zcela jistě Čtyřhodinový pracovní týden od Timothy Ferrisse.

Zpět

Názory a hodnocení posluchačů

Vložení komentáře

Pro zapojení do diskuse se musíte přihlásit.

Doporučujeme

Předplatné

Předplatné

Staňte se Lumeny
2 490,0 Kč
Čtyřhodinový pracovní týden

Čtyřhodinový pracovní týden

Nemarněte celé dny v práci, žijte kdekoli a staňte se
Timothy Ferriss
 
  • Poslechnout ukázku audioknihy ve formátu MP3
500,0 Kč
Edice Lumeni

Edice Lumeni

Akce 2 lístky do SKY boxu na vybrané utkání HC ČSOB Pojišťovna Pardubice
3 990,0 Kč
Business English Meetings

Business English Meetings

Úroveň znalostí A2
 
  • Poslechnout ukázku audioknihy ve formátu MP3
660,0 Kč