V současnosti je populární využití QR kódů v marketingu – na inzerátech v tisku, letácích či outdoorových reklamách. QR kódy se využívají i na vizitkách - naskenováním do mobilního telefonu se všechny kontaktní informace uloží do adresáře telefonu.
QR kódy zpravidla obsahují internetovou adresu nebo kontaktní informace. Noviny a časopisy tak mohou doplnit článek kódem, po jehož naskenování si čtenář zobrazí doplňující nebo aktuálnější informace, např. více fotografií, video, aktuální informace o počasí.
QR Code, nebo-li QR kód je příklad dvojrozměrného kódu, zapisovaného do čtverce. Ten musí mít ve třech vrcholech poziční značky ve formě soustředných čtyřúhelníků, ve čtvrtém vrcholu značku ve tvaru menšího čtyřúhelníku a ve spojnicích mezi těmito hraničními čtyřúhelníky úsečky tvořené střídavě bodem a mezerou.
U menší verze micro QR některé tyto prvky chybí a je schopna zaznamenat menší objem dat. Patent pro QR Code patří společnosti Denso Wave Inc. Specifikace QR Code je od června 2000 standardem ISO 18004. QR Code má 40 tzv. verzí, které jsou určeny velikostí samotného kódu v bodech. Kód nejmenší verze 1 má velikost 21×21 bodů. Každá následující verze je o 4 body širší a vyšší. Poslední (verze 40) má tedy velikost 177×177 bodů. Do jednoho QR kódu - obrazce je možné uložit velké množství informací. Binárně je možné uložit do obrázku až 3 000 bajtů, to se rovná 1 500 čtverečkům obsažených v obrazci. Do QR kódu se tak vejde až 7 000 číslic, nebo text o délce 4 300 znaků.
Zdroj: www.cs.wikipedia.org
Pro zapojení do diskuse se musíte přihlásit.