Univerzita na kolech

30.08.2015

 

Spousta vrcholových manažerů, podnikatelů a obchodníků stráví hodně času za volantem svého vozu ať už se jedná o cesty do práce či z práce nebo jiné služební cesty. Na základě výzkumu, který jsme provedli (Lumeni©, září 2012) mezi obchodními a marketingovými manažery nadnárodních firem jsme vytvořili čtyři skupiny lidí, kteří ujedou: 1) 1500 km měsíčně a současně tak stráví 3 celé pracovní dny měsíčně v autě, což je celkem 36 dní ročně, 2) 2500 km měsíčně z čehož vyplývá 5 pracovních dní měsíčně a celkem 60 dní ročně, 3) velmi významnou skupinu tovří 3500 km měsíčně z čehož vyplývá 7 pracovních dní měsíčně a celkem 84 dní ročně 4) poslední, na první pohled extrémní skupinu tovří 6500 km km měsíčně z čehož vyplývá 11 pracovních dní měsíčně a celkem 132 dní ročně. V této skupině najdeme manažery,kteří dojíždí za prací z různých koutů ČR I Slovenska a navíc mají centralu své firmy mimo území ČR, nejčastěji v Rakousku nebo Německu.

Výsledky výzkumu byli i pro nás hodně překvapivé. Nečekali jsme, že je možné polovinu pracovní doby protelefonovat, strávit poslechem hudby či rádia nebo jen tak v tichu. Nebudeme tady zabíhat do tématu, kam se nám podělala efektivita u takového draze placeného člověka?

Výsledky výzkumu ukázali, že 18% dotázaných manažerů se momentálně nijak nevzdělává, ačkoli 13% z nich to má v plánu. U 82% manažerů je nejčastější formou vzdělávání v 30% účast na kurzech a školeních, dále v 20% četba tisku, naopak nejméně častým 8% je kombinace více  způsobů, jako například návštěva kurzů spolu s četbou odborných publikací apod. Četbu knih v jakékoli kombinaci (knihy samostatně a kombinace knihy, kurzy, tisk) uvedlo pouze 18% respondentů, ostatní často reagovali následovně: “Dříve jsem četl více, ale kde na to vzít v dnešní době dostatek času? Celý den jsem v  práci a když se večer vrátím domů, už mě čeká rodina, případně domácnost. A co já? Celý den strávím v autě nebo u počítače, takže je pro mě stejně nejlepší, když si jdu zacvičit nebo alespoň na procházku.”

Způsoby dalšího vzdělávání manažerů (Lumeni©, září 2012)

 

SVĚTOVÉ BESTSELLERY ODBORNÝCH MANAŽERSKÝCH A DUCHOVNÍCH AUDIOKNIH V ČEŠTINĚ

Ačkoli je v západní Evropě zcela běžnou záležitostí, že s papírovým vydáním knihy vychází současně i audiokniha, není tato tradice součástí českého knižního průmyslu. Až do nedávna neexistovalo kromě velkého množství pohádek a vybraných titulů z beletrie vůbec žádná novodobá odborná audioliteratura v češtině. Ti co již objevili kouzlo audiknih si museli vystačit s nekvalitními nahrávkami z přednášek nebo s audioknihami v němčině či angličtině. Ale I při sebelepší znalosti cizího jazyka je vícehodinový poslech takovéto audioknihy velmi náročný.

Společnost Lumeni jsme založili s cílem umožnit všem, kteří chtějí být nejlepší v tom co dělají a chtějí získávat nové informace a inspirující zkušenosti poslechem odborných audioknih v pracovním čase, který tráví v autě. Zaměřili jsme se na vydávání světových bestsellerů manažerských a duchovních audioknih v češtině, které se zabývají různými tématy pro rozvoj osobnosti,  komunikací, příběhy úspěšných a rovnováhou života. Tento jiný způsob osobního rozvoje plně reflektuje osobnost a individualitu člověka a zároveň mu umožnuje zodpovědnější a lepší rozhodování na základě širšího kontextu vědomostí a zkušeností. Mezi našimi tituly naleznete např. “7 návyků skutečně efektivních lidí” od Stephena R. Coveyho, “Inner Game pro manažery” od světoznámého kouče W. Timothy Gallweye, příručku neverbální komunikace “Jak prokouknout druhé lidi” od bývalého agenta FBI Joe Navarra, dále 64 podnětných a praktických “Pravidel úspěchu” od Jacka Canfielda nebo od Donalda Trumpa “Myslete na velké cíle a dobře se bavte v obchodě i životě,” ale také z duchovní literatury bestseller Eckharta Tolleho “Moc přítomného okamžiku.”   

DEJTE SVÝM LIDEM PROSTOR ROZVÍJET SVOJI JEDINEČNOST

Tato příležitost je vhodná i pro všechny společnosti, které v dnešní době řeší snížení rozpočtů na vzdělávání zaměstnanců, ale musí i přesto investovat nemalé množství finančních prostředků do rozvoje a vzdělávání, a to z důvodu velkého tlaku, jak externího (zákazníci a jejich očekávání), tak interního (motivace a udržitelnost kvalitních lidí ve společnosti). Tento druh osobního rozvoje je vhodným doplnkěm vzdělávacího plánu pro manažery, obchodníky,podnikatele i lidi, kteří se chtějí kontinuálně rozvíjet. Stačí si určit kolik finančních prostředků chcete nebo jste ochotni na tento typ osobního rozvoje věnovat a vybrat si, co vás nebo vaše lidi  zajímá a chtěli by si poslechnout. Tato forma osobního rozvoje je skutečně velmi efektivní – nabízíme 70 hodin vzdělávání za necelé 3 000 Kč bez DPH (kombinace délky a ceny 7 vybraných knih s manažerskou tématikou).

A JAK ZAJISTÍM, ABY SI LIDÉ AUDIOKNIHY SKUTEČNĚ POSLECHLI?

Hned v úvodu je velmi důležitá odpověď na otázku: “Jaké lidi si do svého týmu vybíráte?” Jsou to ti, kteří chtějí být nejlepší a zůstávájí (trénovat a rozvíjet se), i když ostatní odcházejí nebo jsou to ti, kterým stačí zúčastnit se jednou za čas kurzu a v mezičase nemají potřebu se dále rozvíjet?

Ti první kouzlo odborných audioknih objeví sami a pro druhou skupinu byste jen zbytečně plítvali finančními prostředky! A koneckonců, pokud se rozhodnete zařadit odborné audioknihy do plánu rozvoje zaměstnaců, není nic snažšího než se se svým člověkem pobavit či si nechat zpracovat jednostránkové téma: “Čím mě tato audiokniha nejvíce inspirovala a jak se to co jsem se dozvěděl konkrétně projeví v mojí pracovní praxi.” Možná budete sami překvapeni, jak různorodé podněty ze stejné audioknihy v rámci svého týmu objevíte!

NECHTE SVOJE LIDI OBJEVIT V ČEM JSOU DOBŘÍ

Lidé rádi dělají co je baví a v tom jsou potom nejlepší. Pro nalezení toho co jim skutečně jde potřebují dostatek času a také inspirace. Celému osobnímu rozvoji pomůže pokud člověk hodně sám chce. Chce být nejlepší v tom co dělá. Součástí tohoto přístupu je získávání nových informací a vědomostí, které dokáže použít ve správný čas na správném místě v praxi. Jedním z nejoblíbenějších způsobů  získávání nových informací a vědomostí zůstává četba knih.

Nepředpokládme, že by poslech audioknih nahradil četbu papírových knih, očekáváme však, že by se mohl stát vhodným doplňkem, ale i chytrým firemním dárkem, který pomůže zvýšit vědomosti v české populaci.

 

Zpět

Názory a hodnocení posluchačů

Vložení komentáře

Pro zapojení do diskuse se musíte přihlásit.

Doporučujeme

Předplatné

Předplatné

Staňte se Lumeny
2 490,0 Kč
Čtyřhodinový pracovní týden

Čtyřhodinový pracovní týden

Nemarněte celé dny v práci, žijte kdekoli a staňte se
Timothy Ferriss
 
  • Poslechnout ukázku audioknihy ve formátu MP3
500,0 Kč
Edice Lumeni

Edice Lumeni

Akce 2 lístky do SKY boxu na vybrané utkání HC ČSOB Pojišťovna Pardubice
3 990,0 Kč
Business English Meetings

Business English Meetings

Úroveň znalostí A2
 
  • Poslechnout ukázku audioknihy ve formátu MP3
660,0 Kč