Napsali o nás

Vydavatelé audioknih rozšiřují nabídku o témata z byznysu a profesním rozvoji

30.07.2014

 

Studio ZET - BBC World Service

Audioknihy u nás začínaly s beletrií a produkcí pro děti. Vydavatelé v poslední době rozšiřují nabídku i pro profesionály a zákazníky z řad byznysu. Jsou pro ně zajímavou cílovou skupinou - mají vyšší příjmy, zajímá je osobní rozvoj a tráví hodně času v autě. V roce 1991 se stalo průkopníkem audioknih v Česku AudioStory, později přibyly další, jako Tympanum, Radioservis, Kosmas a Media Empire.

Prodejní server audioteka nabízí téměř 1 300 titulů audioknih nejrůznějších žánrů ve formátu MP3 nejen pro stažení do počítače, ale i do mobilního telefonu, na iPad nebo tablety s Androidem. Tento prodejce vstoupil na tuzemský trh v říjnu 2011 a má přes 37 000 registrovaných uživatelů. Mobilní aplikace Audiotéky mají podle údajů zveřejněných tímto serverem více než 50 000 stažení a počet prodaných audioknih v 2012 dosáhl 25 000.

Brněnská společnost Lumeni, která je na trhu od loňského roku, se na zákazníky z řad profesionálů v byznysu zameřuje cíleně. Knihy vybírá, dojednává nakladatelská a autorská práva a pak je nechává nahrávat. Prodejce Auditeka plánuje časem posílit i svou vydavatelskou činnost v segmentu manažerské literatury.

Vydavateli audioknížek v Česku nejsou automaticky všechna nakladatelství, která vydávají manažerskou literaturu (Grada, Management Press, Portál, Computer Press). K výrobě audia je třeba studia, herců, proto je zatím obvykle cena za audioknihu o něco vyšší než u klasické knížky. „V zahraničí tvoří podíl audioknih na knižním trhu 10 až 15 procent, v Česku je to jedno až dvě procenta," řekl v rozhovoru pro Zet Lukáš Havelka, ředitel Lumeni.

K větší oblibě audioknih může přispět komfortnější poslech nahrávky v autě. Do dvou let by podle Břetislava Hanzelky z Audiotéky měla mít většina nových automobilů připojení k internetu a nainstalované zařízení pro poslech audioknih, které si bude pamatovat pozici, kde posluchač přestal "číst". Podle průzkumu Lumeni z roku 2012 průměrný manažer stráví v autě kolem 84 dní v roce.

Bodují životopisy slavných manažerů a téma osobního rozvoje

Vloni se nejúspěšnější audioknihou roku 2012 stal životopis Steve Jobs z nakladatelství Práh, který získal cenu Český bestseller - Audiokniha.

„Myslím si, že je daleko hodnotnější si poslechnout audio než si jen přečíst knihu, protože ji Martin Stránský skvěle namluvil," říká k titulu o Jobsově životě Tomáš Kopecký, ředitel společnosti FranklinCovey. "Není to jen přečtené, ale zahrané, což v audioknihách hraje velkou roli. Může to být podané tak, že vás to uspí, nebo strhujícím způsobem, jak se to povedlo v tomto případě,“

Širší čtenářskou veřejnost oslovuje autor Eckhart Tolle, například knihami Nová země aMoc přítomného okamžiku, které se věnují vnímání sebe a okolního světa a tématu síly kolektivního vědomí. Jako audioknihu ji vydalo Lumeni. Nahrávka trvá něco přes 6 hodin a prodává se za asi 390 korun. Knižní předloha vyšla v nakladatelství Pragma už v roce 2006.

Mezi manažery je populární koncept „vědomého byznysu“. Jde o to dělat věci, se kterými je člověk vnitřně v souladu. Během mezinárodních workshopů pro manažery tyto myšlenky popularizuje Fred Kofman, ředitel konzultační společnosti Axialent. Kofman inspiruje lidi k práci postavené na jejich vnitřní integritě a odvaze. Český překlad knihy Vědomý businesss podtitulem Integrita, úspěch a štěstí vyšel v Portálu v roce 2010. Nyní Portál nabízí komplet tří CD.

Mezi bestsellery v audiokninách patří také Čtyři dohody od Miguela Ruize. Jde o tříhodinovou nahrávku v interpretaci Jaroslava Duška. Vydavatelem je Tympanum.

Deset tipů Zet na audioknihy z oblasti byznysu a osobního rozvoje :

1. Jak prokouknout druhé lidi, Joe Navaro, vyd. Lumeni, 500 Kč, interpret Aleš Zbořil

2. Myslete na velké cíle, Donald J. Trump a Bill Zaker, Lumeni, 468 Kč, interpret Zdeněk Junák

3. Cesta Steva Jobse: iLeadership pro novou generaci, Jay Elliot, Willliam L. Simon, vyd. OneHotBook, interpret Pavel Rímský, 249 Kč

4. Čtyři dohody, Don Miquel Ruiz, vyd. Tympanum audioknihy, interpret Jaroslav Dušek, cena 249 Kč

5. Motivace, Dan Miller, vyd. Media Empire, interpret Vítězslav Kruške, 1290 Kč

6. Personal Mastery - jak žít šťastný a naplněný život, Brian Tracy, Audiotéka.cz, interpreti autor a překlad Renata Kronowetterová, 449 Kč

7. Koučování, John Whitmore, vyd. Management Press, interpret Aleš Zbořil, 199 Kč

8. Jak úspěšně vyjednávat, Dan Miller, vyd. Media Empire, Interpret Radek Erben, 990 Kč

9. Techniky rychlého učení, Dan Miller, vyd. Media Empire, interpret Radek Erben, 1590 Kč

10. Pravidla úspěchu, Jack Canfield, Janet Switzer, vyd. Lumeni, interpret, Aleš Zbořil, 553 Kč

Zdroj: Net

 

Zpět

Názory a hodnocení posluchačů

Vložení komentáře

Pro zapojení do diskuse se musíte přihlásit.

Doporučujeme

Předplatné

Předplatné

Staňte se Lumeny
2 490,0 Kč
Čtyřhodinový pracovní týden

Čtyřhodinový pracovní týden

Nemarněte celé dny v práci, žijte kdekoli a staňte se
Timothy Ferriss
 
  • Poslechnout ukázku audioknihy ve formátu MP3
500,0 Kč
Edice Lumeni

Edice Lumeni

Akce 2 lístky do SKY boxu na vybrané utkání HC ČSOB Pojišťovna Pardubice
3 990,0 Kč
Business English Meetings

Business English Meetings

Úroveň znalostí A2
 
  • Poslechnout ukázku audioknihy ve formátu MP3
660,0 Kč